بیوگرافی احمد نیکزاد

بخش اول : معرفی

احمد نیکزاد یک خواننده و موسیقی دان مازندرانی می باشد. وی متولد 27 آبان 1370 و اهل روستای سنگینده شهر چمستان می باشد.

در دوران کودکی پدربزرگ احمد خواننده بود و در همان زمان بود که به موسیقی و خوانندگی علاقه مند شد . بطوریکه روز و شب برای همگان آواز میخواند و هرکسی که او را میدید میگفت برایمان کمی بخوان تا لذت ببریم.

هم صدایش زیبا بود و هم ترانه های زیبایی را برای مخاطبانش می سرود و این باعث شد در دوران نوجوانی همه از صدای او لذت ببرند و شوقش بدهند تا بصورت حرفه ای وارد عرصه خوانندگی شود و او نیز استعداد خود را کشف کرد.

وی در دوران نوجوانی برای اینکه تجربه خوانندگی کسب کند در جشن های محلی مازندرانی حضور پیدا میکرد و در کنار بزرگان به کسب تجربه اجرا و خواندن مشغول میشد.

تا اینکه در سال 1391 در کنار جمشید کیانی بصورت حرفه ای پا به عرصه خوانندگی گذاشت و کارش را آغاز کرد.

اولین آلبوم وی در سال 1391 با نوازندگی مجید نکائی و صدابرداری جمشید کیانی بصورت صوتی و تصویری وارد بازار شد.

پس از گذشت یک سال در خردادماه 1392 اولین آلبوم استریویی خود را با نام مانتو مشکی و با همکاری علی مقدم و رضا غلامی در استریو همنوا آمل منتشر کرد. وی جزو اولین خواننده های آهنگ مازندرانی در استریو بود.

پس از انتشار این آلبوم و خصوصاً آهنگ مانتو مشکی خیلی ها با پدیده جدید موسیقی مازندران آشنا شدند و از صدای او لذت بردند.

این ، همه آشنایی مخاطبان با خواننده جوان مازندرانی نبود و او در کارهای بعدی خود موفق شد سبک جدید و پرطرفداری را با نام " تکدست " اجرا کند و به گوش مخاطبانش برساند.

احمد نیکزاد با اجرای این سبک شنوندگان زیادی را وادار کرد تا به جمع طرفدارانش بپیوندند. این سبک در کل استان مازندران معرفی شد و آنقدر زیبا بود که تمامی خوانندگان مازندرانی را وادار کرد تا اجرایی با این سبک داشته باشند و از طریق همین سبک " تکدست " خیلی از خواننده های جوان خود را به موسیقی مازندران معرفی کردند.

در حال حاضر همه احمد نیکزاد را به عنوان بنیان گذار " سبک تکدست " مازندرانی می شناسند و شاهد هستیم که در کل ایران این سبک برای خود طرفداران زیادی را پیدا کرده است.

به چندتا از بهترین آهنگ های او که در سال 1392 منتشر شده است میتوان از آهنگ تکدست جانِ دلبر ، جاده نور ، سربازی ، فیروزه و آهنگ شاد بره دروم بخار نام برد که هر کدام به طور قابل توجهی انتشار یافتند و احمد نیکزاد را به پر سر و صدا ترین خواننده سال 1392 مازندران تبدیل کردند.

از بهترین آهنگ های سال 1393 می توان قدیمی یار ، چادر عربی ، تاریخ تولد را نام برد.

از بهترین آهنگ های سال 1394 می توان اشکن بشکن ، بلبل نخون ، دلبر بی وفا ، دل تنها و ... را نام برد.

در سال 1394 احمد نیکزاد آهنگ فوق العاده زیبا اشکن بشکن را بصورت رسمی و در تمام سایت های معتبر موزیک ایران منتشر کرد. این آهنگ را با همکاری و تنظیم دانیال شاکری یکی از جوان ترین و موفق ترین تنظیم کننده های مازندران ، میکس و مستر حسین موسوی و گیتار کیان زمانی پخش شد.

آهنگ اشکن بشکن در بسیاری از سایت های موزیک ایرانی و سایت های معتبر رادیو جوان ، گنجا 2 موزیک ، مای بیا 2 موزیک ، بیا 4 موزیک و ... پخش شده و بالغ بر 5 میلیون دانلود داشته است.

این آهنگ توسط خیلی از کاربران اینترنتی شبکه های مجازی بصورت دابسمش ساخته شده است و از معروف ترین شخصیت های شبکه های مجازی که با این آهنگ دابسمش درست کرده محسن ایزی است.

از بهترین آهنگ های احمد نیکزاد در سال 1395 می توان از سایپا سوار ، فیروزه 2 ، مادر ، قهرمانان ، مازرون ، شکارچی و ... نام برد.

آهنگ سایپا سوار احمد نیکزاد نیز خیلی مورد پسند طرفدارانش قرار گرفت و بصورت چشم گیری پخش شد. در اخبار 20:30 شبکه 2 سیما ، اخبار ساعت 21 شبکه 1 سیما و اخبار ساعت 22 شبکه 3 سیما نیز در بخشی از خبر این آهنگ اجرا شد.

از بهترین آهنگ های سال 1396 نیز می توان قدیمی دلبر ، مرگ معرفت ، یل و یل بازی و ... نام برد.

آهنگ یل و یل بازی کنی کنسه ، به باشگاه والیبال خوش سیما آمل و بازیکنان ملی پوش مجتبی میرزاجانپور ، عادل غلامی و رضا قرا تقدیم شد.

از بهترین آهنگ های سال 1397 می توان از بمیرما ، جاده نور 2 ، فیروزه 3 ، زمونه ، رهگذر و ... نام برد.

آهنگ فیروزه پرکار ترین و پرطرفدارترین آهنگ میان تمام آهنگ های احمد نیکزاد می باشد.

طی این چند سال ییشتر کارهای وی سبکی عاشقانه و موضوعی همانند یار ، عشق و جدایی داشته که منتشر شده است.

احمد نیکزاد به شدت علاقه خاصی نسبت به تک تک طرفدارانش دارد و می گوید هر که دارم از این طرفداران است و دست تک تک آنهارا می بوسم که تا بدین جا بنده را لایق دانستن و همراهی ام کردند.

بیشتر اطرافیان وی همیشه از یک سخن احمد نیکزاد می گویند و آن این است که :

ممکن است وارد شدن به عرصه خوانندگی آسان باشد؛ اما ماندگاری در اذهان کاری بسیار دشوار است.

و معتقد است که آهنگ هایش با طرفدارانی که دارد زنده می ماند. تا وقتی به کارش ادامه خواهد داد که طرفدارانش همراهش باشند.

امیدوار است همه طرفدارانش در هر کجا که هستند حال خوب و خوشی داشته باشند و زندگیشان پر از موفقیت باشد.

بخش دوم : سوالات

1 - رنگ مورد علاقه ؟ خاکستری.

2 - بازیگر مورد علاقه ؟ علی صادقی.

3 - تیم فوتبال مورد علاقه ؟ فقط تیم ملی ایران.

4 - خواننده مورد علاقه ؟ علی زیبایی (تکتا).

5 - بهترین خواننده مازندران ؟ استاد محمدرضا اسحاقی.

6 - بهترین آهنگی که خودت خوندی و از اجرا کردنش لذت بردی ؟ آهنگ جان دلبر (جاده نور).

7 - در آخر آرزویی که در عرصه خوانندگی داری ؟ دوست دارم تا آخر دوران خوانندگیم برای همه شنونده های آهنگام محبوب باشم.